OLD MAN EMU zvýšené a zosilnené podvozkové sady
...... Ceny od 400 eur ......
Test podvozku Old Man Emu
Bezpečnosť a spoľahlivosť sú pri akomkoľvek vývoji v Old Man Emu vždy v centre záujmu. Tím inžinierov okrem iného zabezpečuje, aby nedošlo k negatívnemu ovplyvneniu moderných systémov bezpečnosti jazdy.
Pretože všetky novo vyvinuté vozidlá sú vybavené elektronickým riadením stability (ESC), Old Man Emu (OME) sa už pri prvých krokoch vývoja podvozku sústreďuje na to, aby funkčnosť dôležitých bezpečnostných systémov u nového podvozku netrpela.
Za účelom získania fundovaných dát najnovšie testuje OME podvozky v Australian Automotive Research Center (AARC) v Angelsea spolu s firmou Bosch, ktorá patrí k odborníkom na ESC. Využívajú pritom testovanie na počítačových modeloch ako aj reálne pokusy s vyvíjanými podvozkami na automobiloch.
Počas viacdňového testovania sa testujú rôzne konfigurácie podvozkov a pri rôznych zaťaženiach. Ako meracie zariadenie bol pritom k dispozícii VBOX SL3 GPS, ktorý okrem iného vyhodnocuje rýchlosti jednotlivých kolies, pozdĺžne a priečne zrýchlenie, uhol pootočenia volantu a uhol sklonu.
Výsledky testov potvrdili, že podvozky spĺňajú všetok relevantný obsah konštrukčnej normy ADR 35-03. Navyše sa preukázalo zlepšenie funkčnosti, predovšetkým v prípade vysokých zaťažení.
Všetci zákazníci si môžu byť istí, že Old Man Emu (dcérska firma spoločnosti ARB) sa naďalej venuje rozsiahlemu výskumu a vývoju, aby svojej pozícii jednotky na trhu v spoľahlivosti, kvalite a technickej dokonalosti nezostala nič dlžná.
Systémy odpruženia vozidiel, zvlášť keď ide o 4x4, sú nesmierne zložité. Určenie správneho riešenia pre každé 4x4 vyžaduje osobitnú pozornosť mnohým faktorom, najkritickejším je hmotnosť. OLD MAN EMU 4x4 podvozky od ARB pristupujú k tomuto unikátnym spôsobom.
Koncepcia: Keď EMU (nelietavý austrálsky vták) beží, jeho silné nohy absorbujú väčšinu nárazu, čo mu umožňuje pohybovať sa po všetkých typoch terénu, zatiaľ čo jeho telo zostáva prakticky bez pohybu. To je to, čo sa OLD MAN EMU snaží dosiahnuť s radom plne integrovaných tlmičov 4x4 a podvozkových sád.
Rozdiel: Namiesto ponúknutia súhrnu dielov, ktoré majú za úlohu predovšetkým zvýšiť svetlú výšku vozidla, OME 4x4 odpruženie ponúka rad naladených integrovaných systémov, z ktorých každý ponúka optimálnu úroveň pohodlia, nosnosť váhy a regulačné vlastnosti.
Výsledok: prototypy tlmičov a pružín sú testované a upravované v rôznych terénoch a s rôznou záťažou, aby zabezpečili, že každý tlmič a pružina je ideálna kombinácia pre dané vozidlo, jeho meniacu sa váhu a terén s ktorým príde do styku.
Tlmič OLD MAN EMU Nitrocharger - Bol vyvinutý na najtvrdších cestách Austrálie. Špeciálny dvojplášťový plynový nízkotlakový tlmič. Predĺžené piesty tlmiča umožňujú väčšie prekríženie náprav. Významné zvýšenie komfortu proti doterajším jednoplášťovým tlmičom. Obzvlášť keď dôjde k jazde "natvrdo" výkonnosť "Nitrochargeru" neklesá a ukazujú sa všetky prednosti systému:
- napätie
- neprejavuje sa "fading"
- neklesá tlmivosť
Inžinieri OLD MAN EMU disponujú dlhoročnými skúsenosťami ako správne nastaviť tlmiče pre vozidlá 4x4. Špeciálne privarené montážne oká a čapy pre zvýšenie stability. Zvlášť silný 18 mm piest. Špeciálne obrobený povrch za účelom zmenšenia obrusov. Plášť proti odletujúcim kameňom na optimálnu ochranu piestov a tesnení. Klzné ložisko a tesnenie multi typ zabraňuje opotrebeniu a zahrievaniu. Nízkotlaková hydrogenizovaná plynová náplň zabraňuje vypeneniu a úniku plynu.
Veľký 35 mm piest s štvorstupňovým spätným ventilom. Dvojplášťová stavba umožňuje naplnenie väčším množstvom oleja a chráni pohyblivé diely pred poškodením. Jednodielny sedemstupňový tlakový ventil, dôležitý pre ovládateľnosť a pohodlnú jazdu.
Tlmič OLD MAN EMU Nitrocharger SPORT - Ešte s väčšou účinnosťou tlmenia. Bol vyvinutý na najtvrdších cestách Austrálie. Špeciálny dvojplášťový plynový nízkotlakový tlmič. Predĺžené piesty tlmiča umožňujú väčšie prekríženie náprav. Významné zvýšenie komfortu proti doterajším jednoplášťovým tlmičom. Obzvlášť keď dôjde k jazde "natvrdo" výkonnosť "Nitrochargeru" neklesá a ukazujú sa všetky prednosti systému:
- napätie
- neprejavuje sa "fading"
- neklesá tlmivosť
Inžinieri OLD MAN EMU disponujú dlhoročnými skúsenosťami ako správne nastaviť tlmiče pre vozidlá 4x4. Špeciálne privarené montážne oká a čapy pre zvýšenie stability. Zvlášť silný 18 mm piest. Špeciálne obrobený povrch za účelom zmenšenia obrusov. Plášť proti odletujúcim kameňom na optimálnu ochranu piestov a tesnení. Klzné ložisko a tesnenie multi typ zabraňuje opotrebeniu a zahrievaniu. Nízkotlaková hydrogenizovaná plynová náplň zabraňuje vypeneniu a úniku plynu.
Veľký 35 mm piest s štvorstupňovým spätným ventilom. Dvojplášťová stavba umožňuje naplnenie väčším množstvom oleja a chráni pohyblivé diely pred poškodením. Jednodielny sedemstupňový tlakový ventil, dôležitý pre ovládateľnosť a pohodlnú jazdu.
OLD MAN EMU tlmiče LTR - Úplne nové sú tlmiče LTR (Long Travel Remote) od firmy OME. Boli vyvíjané a testované viac než päť rokov. Ich zvláštnosťou je oddelený zásobník plynu, ktorý umožňuje extrémne nasadenie tlmiča. Ak chce užívateľ mať najlepšie tlmiče - tlmič LTR je tou správnou voľbou.Zásobník plynu je možné rôzne natlakovať tak, že vlastný tlmič môže byť nastavený veľmi komfortne ale i tvrdo, športovo (K napĺňaniu je potrebné použiť iba dusík). Jeho cena je v porovnaní s inými tlmičmi s extrémnymi zásobníkmi, úžasná. Dodáva sa ku všetkým vozidlám s vinutými pružinami. V súčasnosti sú na sklade tlmiče pre Land Cruiser, HDJ 80, Land Rover Defender, Land Rover Diccovery, Patrol GR, Range Roverl.
BP-51 ZÁVODNÁ TECHNOLÓGIA PRE KAŽDODENNÉ APLIKÁCIE
BP-51 tlmiče to je revolučná, patentovaná technológia vyvinutá OLD MAN EMU pre maximalizáciu výkonu na spevnenej aj nespevnenej vozovke pre vaše 4x4 a SUV vozidlá. Vyvinuté a rozsiahlo testované v tých najťažších podmienkach v Austrálii, tieto tlmiče vybavené baypasom s veľkým otvorom a oddeleným zásobníkom spájajú značný komfort jazdy po meste s vynikajúcim tlmením a dajú Vám i kontrolu nad vozidlom pri jazde v teréne.
Tlmiaci výkon je ľahko nastaviteľný v širokom rozsahu či už kompresie alebe spätného rázuí, čo vedie k významným zmenám štýlu jazdy Vášho vozidla a umožňuje vlastné nastavenia, aby vyhovovalo okamžitým podmienkám a Vašim potrebám. Telo, nádrž a komponenty sú vyrobené z 6061 T6 hliníka, povrch je eloxovaný čo zabezpečuje výnimočný odvod tepla, odolnosť proti korózii a odolnosť proti mechanickému poškodeniunapríklad od odletujúcivh kameňov. Je navrhnutý, vyvinutý a testovaný výhradne tímom ARB so špecialistami Old Man Emu.
Tlmiče BP51 tlmiče sú firmou ARB vo vlastnom austrálskom závode, kde bola vykonaná významná investícia do zavedenia nových technológii a strojov , čo dáva ARB úplnú kontrolu výrobného procesu s cieľom zabezpečiť výrobu v najvyššej možnej kvalite.
DESIGN & VÝVOJ:
Inžinieri OME si stanovili výzvu navrhnúť vysoko výkonný tlmič pre moderné vozidlá s čoraz častejšou prednou nápravou nezávisle zavesenou a obmedzenie, čo môžete aktuálne nastaviť čo vojde do cievky cez vzpery. U tradičných tlmičov dosiahnutie výnimočných jazdných vlastností a rovnováhy medzi komfortom a naladením riadenia vyžaduje veľa času a úsilia. Toto rieši použitá Baypas technológia.
Ďalšími kritériami vývoja boli ochrana proti korózii, dobrý odvod tepla, odolnosť a jednoduché individuálne nastavene ako aj jednoduchá montáž na vozidlo. Po 4 rokoch rozsiahleho vývoja a testovania bola táto výzva splnená vo forme tlmičov BP-51
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ďalšie vlastnosti:
- Kvalitné gumené púzdra
- Dlhá životnosť
- Absolútna nastaviteľnosť
- VITON teflónové tesnania s veľkou trvanlivosťou
- Vysoký výkon tlmenie s neklesajúcim účinkom tlmenia
- 51 mm priemer piestu
- Veľká olejová náplň
OLD MAN EMU - tlmič riadenia - OME - tlmič riadenia bol vyvinutí k eliminácií vibrácií, ktoré pri riadení prenášajú kolesá. Súčasne redukuje chovanie automobilu a tým zlepšuje kontrolu nad ním. Okrem toho znižuje vibrácie a prudké pohyby volantu pri jazde po zlých cestách, bez toho, že by ovplyvnil nastavenie kolies.
- deväťstupňová ventilová technika
- 15 mm silnejšia tyč piestu ako originál
- kovový obal piestu - chráni proti odieraniu
- 35 mm piest a vŕtanie - chráni komponenty proti odieraniu
- tesnenie "multilip" - zabraňuje úniku oleja
- upevnenie do originálnych úchytiek
OLD MAN EMU pružiny - Výrobca automobilu musí pri vyladení podvozku vždy vyriešiť veľký kompromis-komfortný podvozok s možnosťou veľkého zaťaženia. Ale tieto dva protiklady možno v praxi len málokedy spojiť - väčšinou je riešenie na úkor jazdného komfortu. OME išlo preto nákladnejšou cestou a ponúka pre jednu nápravu dve až tri, niekedy aj päť rôznych druhov pružín. Tieto môžu byť použité pre rôzne zaťaženia predných aj zadných náprav a kombinované s príslušnými tlmičmi. Pre správnu funkčnosť celého podvozku je treba zohladniť skutočnú hmotnosť automobilu a jeho požadované nasadenie. Pre jednoduchú montáž zvolených pružín a tlmičov sú potrebné príslušné U-strmene, polyuretanové púzdra a montážne sady.
OLD MAN EMU Vinuté pružiny - Tiež vynuté pružiny OLD MAN EMU sa vyznačujú tým, že sa mimoriadne presne prispôsobujú podmienkam. Okrem rôznych dĺžok sú vinuté pružiny dodávané s rôznou tuhosťou, ktorá sa dosahuje použitím drôtov s rôznou hrúbkou. Všetky pružiny OLD MAN EMU sa podrobujú takzvanému "Shot Peeningu". Metóde odstraňujúcej vyššie pnutie v materiály a tým podstatne zvyšujúcej životnosť. Okrem toho je každá pružina pred vyexpedovaním skúšaná pri plnom zaťažení. Tým sa znižuje riziko "prepadávania".Variabilné alebo konštantné vinutie pre najpresnejšie prispôsobenie nasadenia vozidla. Výroba na numericky riadených strojoch zaisťuje vždy identické výrobky. Shot Penning znižuje pnutia - o 100% dlhšia životnosť.
OLD MAN EMU listové pružiny - Výhody OME listových pružín
1. "Military Wrap" - dodatočné zosilnenie oka listového pera
2. Povrch každého listu je ošetrený grafitovou vrstvou - redukuje možnosť odierania
3. Mazané kruhové vložky - ochrana proti odieraniu a zníženie hlučnosti
4. Zúžené konce listov - ďaľší faktor zníženia odierania, obvzlášť na týchto miestach, namáhaných pri veľkom zaťažení
5. Klzné plochy šróbovaných klzných spôn sú ošetrené plastom - redukujú hlučnosť pri krížení. Spony sa dajú otvoriť pre výmenu alebo odobranie jednotlivých listov
6. Povrchové plochy jednotlivých listov sú otrieskané guličkami - redukcia povrchového napnutia zvyšuje životnosť.
7. Zploštenie v mieste styku s nápravou zmenšuje nežiaduce napnutie U - strmeňom
8.Všetky zväzky pier sú komplentácií zkúšané výrobcom.
OLD MAN EMU torzné tyče - OME Vám<